арх. Цветомира Гиргинова
Отвъд очакваното от санитарен възел в търговски център, проектът представя пространството като своеобразен шоурум за запознаване и тестване на различни колекции на марката. Това е типично за магазините в търговски център, но не и за обществените тоалетни – част от обслужващата зона. Досега. Вместо да търсим незабележима врата, можем да открием подканващ символ – лого. Своеобразна витрина – яснота, светли тонове, цветова ориентация.
Освен очакваните санитарни зони (мъже, жени, хора в неравностойно положение) е предвидена и стая за преповиване на бебета. Тя разполага с място за детска количка при необходимост, плот за преповиване, отговарящ на законовите изисквания, и мивка. За контекстуалност на проекта и привличане на детското внимание са разположени илюстрации на двете срещуположни страни. Те са на художника Иван Кирков, известен с илюстративното си творчество за класически български народни приказки.
Зона умивалник (мъже, жени) е решена в три под-зони, представящи три колекции с различен чар – Conca (включително огледала от серията), Ipalyss (с акцент върху цветните решения), Connect (полувградени в плота мивки).
Използваните смесители са четири вида от колекцията Ceraplus. Три са електронни (за вграждане в плот – висок към умивалниците Ipalyss, нисък към умивалниците Connect; стенен към умивалниците Conca), един е с медицинска дръжка и е предназначен за мивката в санитарния възел за хора в неравностойно положение.
Избрани са конзолни тоалетни чинии Connect Air – с технологията AquaBlade. Тънките седалка + капак са с плавно затваряне. Интересно допълнение са безконтактните активатори Symfo в бял и в черен цвят, следващи концептуалния контраст бяло & черно. В мъжката тоалетна са използвани писоари Sphero Maxi E-hybrid и прегради Eurovit. Серията IOM е представена чрез аксесоарите – двойна закачалка, държач за тоалетна хартия и конзолна четка за тоалетна.
Диспенсърите за хартия и сапун, както и конзолните кошчета в тоалетните са модели извън колекциите. Причините са естетически (кое би допълнило идеята) и функционални (кое би осигурило по-лесно почистване). Кошчетата за отпадъци са вградени в плота. По такъв начин единствено конструкцията на тоалетните клетки от HPL се допира до пода, което е плюс за поддържането на добра хигиена.
Цветовата идентичност в подовите настилки е повторена и в символното обозначение на вратите, видни както от общото предверие, така и от интериора на самия търговски център чрез остъкляването, допълнено с подсветнато лого.