Конкурсът Ideal Standard Баня на годината 2012 завърши с церемония по обявяване и награждаване на победителите, презентация на водещия дизайнер Ахим Пол и дискусионен панел с участие на дизайнери, архитекти и медии. Събитията се проведоха на 4 април 2013 г. в София под новото мото на бранда Ideal Standard – „A Beautiful Use of Space” (Красиво използване на пространството) и представиха новата визия на маркатасъс серия от абстрактни пространства, които представят практични решения на нуждите, за които се използва всеки ден банята – тонизиране, трансформация, релакс и игра.
Творческото жури на конкурса излъчи двама победители и връчи поощрителна награда. В категория „Идеалната баня за моето семейство” победител и носител на приза “Ideal Standard Баня на годината 2012” е проектът “DAS INDUSTRIELLE +” на Мила Иванова. В категория „Моята баня – това съм Аз!” първа награда и приз “Ideal Standard Баня на годината 2012” отиде при Ралица Паунова за нейния проект „Atelier”. Поощрителната награда в тази категория беше връчена на Петър Траянов за проекта му „Баня на графичечен дизайнер в Ню Йорк”. Авторите на проектите, спечелили приза на авторитетното жури „Ideal Standard Баня на годината 2012”, бяха наградени с посещение на специализираното изложението за дизайн „100% Design 2013” в Лондон и с допълнителни награди от организаторите. Наградите бяха връчени от председателя на журито на конкурса – Ахим Пол и арх. Пенка Станчева, член на журито, които защитиха избора на журито с аргументация за всеки един от проектите.
Традиционно беше връчен и призът “Ideal Standard Баня на публиката”, който е определен от гласуването на онлайн потребителите на сайта на конкурса www.banianagodinata.com. Тази година бяха връчени два приза – по един във всяка от двете конкурсни категории. Призът “Ideal Standard Баня на публиката 2012” в категория „Идеалната баня за моето семейство” отиде при Ирина Владимирова за нейния проект „Асиметрия в бяло”. В категория „Моята баня – това съм Аз!” публиката определи за победител проекта „Междинна станция” на Игнат Георгиев. Наградите бяха връчени от двама от най-големите фенове във Фейсбук страницата на конкурса “Ideal Standard Баня на годината” и Кирил Станев – носител на приза „Баня на публиката 2011”. Проектите, спечелили любовта на публиката, бяха наградени с пропуски за събитията на Sofia Design Week и Sofia Architecture Week през 2013 г. и с допълнителни награди от организаторите.
„Отличените проекти са в унисон с философията на марката, че банята е пълно с предизвикателства пространство, затова ние – дизайнери и производители, помагаме на хората да превърнат идеите си в реалност. Ние вярваме, че всеки заслужава баня, която да бъде функционална, достъпна и също така красива. Нашата цел е да помагаме на хората да създадат своята „реална идеална“ баня, отговаряща на тяхното пространство, стил, бюджет или нужди”, заяви Лазар Лазаров, директор търговска организация Клъстър България на Идеал Стандарт Интернешънъл.
Програмата на финалните събития на конкурса включваше презентация на дизайнера Ахим Пол, управляващ партньор на водещото дизайнерско студио в областта на индустриалния дизайн Artefakt на тема “Trends World Europe”. Той запозна аудиторията с новите тенденции в индустриалния дизайн и дизайна като цяло. Наред с холистичния подход, устойчивите продукти и тенденцията към оптимизиране на функционалността на банята, Ахим Пол постави акцент върху преминаването от „рационален минимализъм” към емоционална органична тенденция в световен мащаб – тенденция, която отразява схващането, че човекът е повече част от природата, отколкото от бързоразвиващия се свят на технологиите.
Презентацията на Ахим Пол беше последвана от дискусионен панел с участието на български дизайнери, архитекти и медии на тема „Как дизайнери, медии и Ideal Standard допринасят за създаване на красиво жизнено пространство”. Бяха изказани различни мнения, сред които се откроиха няколко водещи. Участниците в панела споделиха мнението си, че дизайнерите, архитектите, медиите, търговците и Ideal Standard са елементи от една последователна верига, в която всеки има своите личностни критерии за оценка, но всички заедно спомагат за еволюция на потребителския вкус. По време на дискусията „Идеал Стандарт – Видима” заяви своето желание да работи с млади интериорни и продуктови дизайнери, с които да установи ползотворно сътрудничество в работата си за бранда Ideal Standard в България.
Актуална информация за конкурса „IdealStandardБаня на годината” можете да откриете на официалния уебсайт www.banianagodinata.com, Facebook страницата „Ideal Standard Баня на годината” и в Ideal Standard Blog на www.blog.idealstandard.bg .
Повече информация за новия образ на бранда Ideal Standard, олицетворен от мотото “A beautiful use of space” (Красиво оползотворяване на пространството) можете да откриете на официалния уебсайт www.idealstandard.bg и в Ideal Standard Blog на www.blog.idealstandard.bg.